26. května 2014

Čtvrtej týden v Katalánsku

Zdravím z upršeného, bouřlivého a zamračeného Katalánska. Celej víkend bylo pěkně - vedro a lehce pofukovalo, takže příjemně. Ale dneska od rána je tady tak hnusně, že bych si nejradši v teplejch ponožkách zalezla s černým čajem do peřin a četla si (nebo sjížděla filmy, to spíš.. haha...).

To je tak, když se někdo
pokouší o selfie s těžkou
zrcadlovkou v muzeu.
V sobotu jsem byla v Dalího muzeu ve Figueras a bylo to super! Přečtěte si článek na druhým blogu. Zkusila jsem tady odeslat velkou várku pohledů bez známky. Dozvěděla jsem se, že je možný výrazně ušetřit na poštovným :))

Jak posílat pohledy zadarmo?
Říká se, že existuje služba STS - Student to Student, která je mezinárodní a jde o to, aby si nepříliš zámožní studenti mohli poslat zprávu prostřednictvím pohledu. Stačí místo známky napsat STS - Student to Student a pohled by měl být doručen adresátovi zadarmo.

Objevilo se dost skeptiků, kteří tvrdili, že to by pak posílal takhle pohledy každej, že to poštovný pak naúčtujou tomu adresátovi, že se to ztratí a podobně. Každej by tak jistě pohledy posílal (já rozhodně od teď budu, jestli se to osvědčí), ale ruku na srdce - kdo o tom ví? O tom ví tak málo lidí, že na tom pošty určitě nezkrachujou. Poštovný samozřejmě můžou pak vyžadovat po adresátovi, ale věřím, že pošťačky se kvůli jednomu pohledu do schránky bez známky nebudou crcat s vypisováním ňákýho dokumentu. A že se pohled ztratí? Ztratit se může i se známkou (a že se mi to už párkrát stalo).

Pohledů jsem odeslala s poznámkou STS asi 13. Pak poreferuju, jestli byly doručeny, případně jestli byly nějaký problémy :)

Nůůůda.
Hrozně se tady nudím. Nemám tady žádný známý a asi je ani hned tak nenajdu. Našla jsem na fb jednu slovenskou aupair, která je ve měste Llinars kousek od nás a shodou okolností teď týden budeme v Llinars bydlet v domě prarodičů. Tak aspoň bude trošku vyžití :)

Musím se vám pochlubit, co pro mě udělal můj přítel a nejlepší kamarádka! Budou mi posílat balíček, takže se sešli, aby si předali věci a ušetřili tak na poštovným. Na fb mi pak přišla tahle fotka:


Koupili za mě cihlu a trička :)) Navíc se pak na pivu na něčem domlouvali k narozeninám, ale oba mlžej a jsou hrooozně nenápadný. Káča se na Skypu tlemila a říkala, ať to z ní nepáčím, protože by mi to jinak všechno vyslepičila. Česťa mi řekl, že se bavili normálně a nic neplánovali a když jsem mu řekla o Káčiný reakci, řekl, že ona všechno vyslepičí - tím přiznal, že fakt něco plánujou!! Já je zmlátím, až přijedu, protože nesnáším, když mě někdo napíná! :))) (mám z toho pak brouky v hlavě)

Jak se máte vy? Co nového v Česku? :)

4 komentáře:

  1. To jsem zvědavá, na ty pohledy. Já bych věřila tomu, že ty pošťačky si to klidně vypíšou. Užívej!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem dost zvědavá. Zkusila jsem poslat do ČR a kamarádce do UK :) Jedna kamarádka z ČR a tahle kamarádka u UK mi pošlou do ŠPA, tak uvidíme :))

      Vymazat
  2. Nevim jestli to funguje i v CR, ale mama (postacka) o tom nevi. :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, v ČR taky, je to mezinárodní. Pár holek už to zkoušelo a z UK do ČR za 3 dny, z IT do ČR za 15 dní :)

      Vymazat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)