17. července 2014

Domů!

Takže je to tady. Zejtra v 7:45 odlétám z barcelonskýho letiště zpátky do Česka. Nesmírně se těším až mě Č. políbí a obejme, to byste ani nevěřili jak moc mi chybí (a to jsme se viděli na víkend před měsícem)!

Moje hostfamily mi ale bude vážně scházet. Měla jsem strašný štěstí na perfektní fungující rodinu, kde mají hromadu lásky a trochu jí dali i mě (no tak dobře, to zní fakt depresivně, přepnu na jinou notu..).

V Katalánsku jsem si stihla čtyřikrát změnit barvu vlasů, jednou vlasy svépomocí sestřihnout (chtěli byste návod? Je to jednoduchý jako facka), přečetla jsem pět knížek a dvě jsem rozečetla, naučila jsem se pochytit o čem se zrovna katalánsky mluví (ale nerozuměla jsem konkrétně), ověřila jsem si svou (bezbřehou) trpělivost a schopnost vyjednávat a blbnout s dětma, dostala jsem úžasnej balíček s dárkama od Kejt a Č., taky jsem dostala asi 10 pohledů, vyzkoušela jsem, že fakt funguje STS, poznala jsem, že rodina nemusí fungovat jenom uspěchaně nebo naopak jen u televize, taky vím, že děti není nutný při výchově bít, pořídila jsem si novej mobil a pár drobností, vyčistila jsem si hlavu a hodila jsem se do větší pohody, užila jsem si narozeninovej den, zhubla jsem a začala jsem pravidelně cvičit, naučila jsem se jíst hodně ovoce a zeleniny, začaly mi hodně chutnat ryby, mám asi 1500 fotek, zas jsem se podívala k moři, ...

Mmm, myslím, že je to dost dobrej seznam, jsem spokojená! 

Ráda bych zde zveřejnila dvě situace, který si chci zapamatovat (zkopírováno z mýho fejsbůku, kde se z obojího staly hojně komentované záležitosti):

  • "Moje" katalánské děti si myslí, že Česká republika je jako poušť  nic moc tam není a jsou tam starý plechový domečky. Okamžitě jsem nařídila vygooglit Prahu a pak už to bylo jenom "Ooooo", "Ááááách", "This is really Prague??".
  • Jdu si takhle jednoho dne do města. Krásnej den, nikde mráček, jdu nakoupit (sehnat alkohol šminky). Vymóděná, učesaná (!), řasy až na čelo. Říkám si, že si dám na náměstí v kavárně ledový kafe. Za 14 dní jedu domů, bych se mohla rozšoupnout. Dát si možná i malej oběd. Utratit aspoň 7 euro! Cestou do kavárny sním o tý hromadě šlehačky na tom kafi. Dokonce u pána zvládnu ledovou kávu objednat v katalánšti (bod pro mě!). Čumim po náměstí, kochám se pohledem na Španěly, co tam hrajou fotbal, natěšená na tu zmrzlinu, na tu polevu! Na ty kalorie! Pán mi přinesl opravdu originální ledový kafe  kus ledu ve skleničce a obyčejný kafe v hrnku a jal se katalánsky vysvětlovat, že si to mám slejt dohromady. Škoda, že jsem si to nevyfotila... Oběd jsem si tam nedala.

Rozhodně svýho rozhodnutí nelituju. Zkusila jsem si péči o čtyři děti a k tomu nějakej ten úklid. Naučila jsem se objednat si pití katalánsky, utužilo to můj vztah s Č., poznala jsem kus Katalánska a katalánský mravy, užila jsem si soužití s fajn rodinou, která se ke mě chovala jako "k vlastní".

Pokud přemýšlíte, že byste chtěli zkusit "kariéru" au-pair, můžu vás v tomhle rozhodnutí stoprocentně podpořit a doporučit jet na vlastní pěst, a ne s agenturou. Já jsem jela sama, bez podpory agentury, našla jsem na AW skvělou rodinu, se kterou určitě zůstaneme v kontaktu i po mém odjezdu. Agentura vám spokojenost nezaručí. Každá au-pair i rodina je individuální :)

Pokud chcete procvičit AJ, ale nechcete do UK nebo Irska, zkuste právě to Španělsko. Výuka jazyků je tady na školách špatná, proto většina rodin, které hledají AP, chtějí někoho právě kvůli angličtině. A je to čupr zkušenost!

Už se jenom jednou vyspím, užiju si atmosféru letiště a let, kterej jsem si cestou sem kvůli loučení neužila, a pak uvidíme, co bude dál :))

V Barceloně.

Pláž v Barceloně.
 
Výhled na Barcelonu z parku Güell.

Crema Catalana.

Nezapomeňte na GIVEAWAY ;))


13 komentářů:

  1. Tu historku s ledovou kávou jsi mi snad ukradla:D Taky miluju ledovou kávičku a přesně jako ty se těším na tu šlehačku. Mám ráda tu originální, hustou, tučnou šlehačku, kterou když snim, mě přepadne špatné svědomí. A přesně takhle jsem se setkala s ledovou kávou ve Španělsku. Kafe a pár kostek ledu. Nic jsem na to neřekla, vypila jsem to, zaplatila a odešla. Od té doby si ve Španělsku a kdekoliv jinde objednam ledovou kávu, jen když ji mají vyfocenou v nápojovém lístku a já na to můžu konkrétně ukázat:D Jinak přeju vše nej a po své rodince se ti bude stýskat den za den míň. To mi tedy věř:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky :)
      No uvidíme, doufám, že s nima zůstanu v kontaktu :)

      Vymazat
  2. No teda, to tak rychle uteklo... Tak poleť poleť, už Tě vyhlížíme!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Uteklo to jako bláááázen! Akorát tenhle poslední tejden mi přijde, že se ten čas zastavil :))

      Vymazat
  3. Ach, strašná závist. Že já byla tak hloupá a mezi studiem někam nejela. Třeba se u mě naskytne podobná situace jako u Tebe, a určitě to zahraničí zkusím ;)
    BTW: Crema Catalana, to je zákusek nebo polívka?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Třeba tě začne práce otravovat, tak vyjedeš ven :))) (já jsem o tom uvažovala několikrát a až když jsem byla odejita z práce, tak jsem se konečně odhodlala. Znamení asi...)
      Crema Catalana je zákusek, takovej jakoby 'krém brylé'.

      Vymazat
  4. haha, kafe a kostka ledu, pak kdo je tady buran a žije v poušti :D
    Kamuš, až dorazíš a zajdem na pořádnej kopec šlehačky tady u nás ;)
    šťastnou cestu domů a než odjedeš, nezapomeň plácnout tatínka po zadku ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To asi nedokážu, ale věřím, že bude nějaký objetí :D

      Vymazat
  5. Taaak vidíš, už to máš za sebou ;-) Naprosto s tebou souhlasím, chlapce bych poslala na vojnu a dívky jako aupair do světa :-D Myslím, že by to společnosti prospělo, všichni by si vážili toho, co mají a nikdo by si nevymýšlel nesmysly :-D bára.kára blog

    OdpovědětVymazat
  6. Tak už jsi doma! Jak jsou na tom děcka s angličtinou? A co tvoje španělština? Mluvíš španělsky? Protože já nekváknu vůbec nic a trochu se toho bojím :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já španělsky vůbec nemluvím :) Všichni tam chtěj po AP angličtinu, aby se děti víc naučily, takže jsem tam jela učit AJ (plus nějaká pomoc doma a hlídání). Takže neboj :) Španělé jsou veselí a hodní :)

      Vymazat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)