28. srpna 2014

Tipy jak podpořit svůj blog

Diskuse v jedné fb skupině mě dovedla na nápad napsat tipy jak svůj blog víc ukázat světu. Páč kdybychom nedostávali na blozích zpětnou vazbu od čtenářů, tolik by nás to asi nebavilo, žejo.
Tahle fotka nemá s článek lautr nic
společnýho, ale je krásná! :))
Zdroj: FB stránka - Inšpirácie pre
Váš svadobný den

Já osobně nemám ráda sdílení každýho článku na osobním facebooku. Sdílím jen články, který bych přečetla před celou třídou ze střední/ze základky. Protože všichni přece víme, že co je na netu, to se z něj už nedostane a tedy nezveřejňujeme věci, které bychom neřekli do mikrofonu na Václaváku, žejo.

Proto jsem si našla alternativy jak blog trošku zviditelnit. Zároveň dodávám, že z hloubi své blogové duše nesnáším, když se někdo snaží zviditelnit se za každou cenu. Co jsem dělala ve třinácti se svým prvním blogem, kterej byl o hov*ě.

Nuže... co ty sociální sítě?

  • Radím na vlastní soukromé zdi sdílet opravdu jen kvalitní články, které by mohly zajímat vaše přátele. Budete-li sdílet každej váš článek, budete akorát otravní a nikdo to otvírat nebude.
  • Stránka blogu. Jo, to se jevilo jako dobrej nápad. Mám ji taky, tam už sdílím každej článek, občas nějaký tipy na cokoliv co mi padne do oka. Ale za rok existence té stránky mám jen 58 fanoušků a tedy nic moc pozornost. Musim s tim něco dělat.. Opět - když si založíte fb stránku týkající se blogu, neposílejte pozvánku všem. Kamaráda traktoristu, kterej pracuje od nevidím do nevidím, váš blogísek o šminkách asi zajmat nebude.
  • Sdružující skupiny na fb docela hezky plní funkci reklamy. Já jsem ve dvou takových skupinách. Občas nestačím zírat, co tam některý slečny sdílej (počkat - co jsou vůbec některý slečny schopny publikovat na blog), ale daj se tam najít tipy na kvalitní blogy a kvalitní články. Jde o skupiny Blogy! a Blogs and bloggers (CZ/SK). Zde opět uvádím to samé, co u první zarážky - sdílejte zajímavé články, ve kterejch se čtenáři mohou najít nebo se nad nimi zamyslet. Nesdílejte články plné stažených fotek nebo osobní randomy, páč to někoho, kdo váš blog nezná, stejně nebude bavit a naopak odradíte potenciální čtenáře od toho, aby vás četli pravidelně, ačkoliv jsou jiné vaše články docela dobré.
Co ty další možnosti zviditelnění blogu?
  • Prosim vás, není trochu trapný na každej blog, kterej potkáte cestou googlu, hodit zkopírovanej text "Čupr článeček, zvu tě k sobě na mou gifeuej!"? Není to pod vaši úroveň? Co si takhle ten článek opravdu přečíst, vyjádřit se k tématu a teprve pak jako přidanou hodnotu vložit na konec komentu odkaz na GA? Není to i pro vás příjemnější forma reklamy? To opravdu chcete působit jako mírně neurotická pubertální blogerka, co si potřebuje nahnat lidi na blog?
  • Komentovat a číst ostatní blogy. Kdo nečte, nebude sám čten. Čtěte blogy, které na vás nějak zapůsobí. Nechte komentář, buďte přirození a upřímní. Kritiku sdělte slušně a asertivně. Věřte, že pak se majitel blogu, kde necháte komentáře, sám podívá na vás blog. A hle - hned máte čtenáře navíc.
  • Uspořádejte giveaway. Je to nenásilná forma jak k sobě nalákat lidi (pokud teda nejste jedni z těch kopírovačů komentářů, viz dva body zpět). A prosim vás, když už GA, měla by to bejt fakt milá pěkná a hlavně NOVÁ věc! Na blozích jsem viděla GA o polovinu tělovýho mlíka nebo o nošený náušnice. No kde to jsme?
  • Registrujte se na "spřátelenejch" webech jako jsou Blogerky.cz a podobně. Za jistých podmínek se na takových webech pak budouch automaticky sdílet vaše články a čtenáři je mohou číst tak, jakoby je četli přímo na blogu. Stejně tak se zachovávají funkce jako "Stát se pravidelným čtenářem" a pod. 
  • Máte-li soukromej email, kterej používáte třeba na psaní si s kamarádama nebo na neformální věci (a tím myslím tedy NE mail, že kterýho odepisujete na pracovní inzoše), hoďte si blog do automatickýho podpisu.
Z mé strany v tuto chvíli vše :) Jak to vidíte vy? Máte další nápad na typ propagace?


15 komentářů:

  1. Nynější blog nemám moc dlouho, takže pro mě je Tvůj článek moc zajímavý :-) Děkuji :-)

    Hezký večer,
    skills-of-art.blogspot.com

    OdpovědětVymazat
  2. Výborné tipy, se všemi souhlasím :) Já sama publikuju články a obecně blog pouze na těch facebookových stránkách a také mám stránku blogu. Myslím, že je to dostatečně dobrý způsob jak se zviditelnit a narazit na jiné super blogy :) franckovaveronika.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
  3. No jo, něco na tom bude :-) Já teda vážně nesnáším, když holky propagují svou giveaway pod mým článkem. A kdyby to bylo jednou, raději to udělají několikrát, pod několika články, no to je na mě moc :D Já teda používám málo z těchto prostředků, ale už mi párkrát cukala ruka a chtěla jsem si vytvořit fb stránku blogu. Ale pak jsem si to rozmysela :D

    OdpovědětVymazat
  4. Souhlasím s tebou - nejvíce cítím, že dělají opravdu ty komentáře na druhých stránkách. Samozřejmě pak pravidelní čtenáři, kteří se dají získat jen poctivým, zajímavým psaním a rozumnou frekvencí článků.
    Pro začínající blogery jistě užitečný článek :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jinak když už vidím ty moderované komentáře, ty mohou být za menším počtem komentářů - mnohdy reagují čtenáři sami na sebe a když nejsou komentáře do schválení vidět, tak se může bloger o pár zajímavých komentářů připravit.
    Navíc čtenáři, kteří se dozvědí o moderovaných komentářích, si příště dvakrát rozmyslí, jestli jim ten komentář za tu námahu stojí, když vlastně ani nemusí být uveřejněn.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě nenapadlo takhle uvažovat :) Já je mám moderované právě kvůli těm spámerkám, který si tady dělaj jenom reklamu. Ale máš recht, že se tím možná ochuzuju o zajímavý čtenářský debaty... zvážím možnost nemoderovanejch komentářů, díky! :)

      Vymazat
  6. neznášam jednu nemenovanú, už som jej to aj na istom blogu pod koment napísala že je to trapné...čo len každý článok otvorím, všade tam je dole napísané len " pekný článok " a pod tým odkaz na jej blog alebo " suhlasim s tebou " a zase odkaz...preto keď mne okomentuje článok ma to skôr naštve ako poteší... čo už :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to určitě myslíme tu samou :)) Vidím ji všude, vždycky překopírovaný texty, nuda, je vidět, že ty články ani nečte.

      Vymazat
  7. Já se vším souhlasím úplně naprosto na sto procent. :) (Toto byla opravdu zvláštní věta:D)
    Ráda dělám ga, protože vím, že tím někomu udělám radost a mě se zvedne návštěvnost, což zase udělá radost mě. :)
    Nesnáším, když na konci komentáře najdu něco jako "Mrkni na můj blog" a podobně, to je vážně hrozně otravné. Když se mi líbí něčí komentář, nějak mě potěší, zaujme mě jeho jméno nebo cokoliv, mrknu se tam, ale tohle mě přímo odpudí. :)
    Na takovéhle skupiny jsem narazila asi před čtvrt rokem a jsem tam taky, popravdě odtud znám tvůj blog a miluji tvoje články, akorát se držím někdy trochu dál od komentování, nebo zrovna nemám tolik času. :) Posílám tam odkazy na spoustu mých článků a popravdě řečeno - vážně to pomůže. :) Jsem moc ráda, když vidím, že přišel někdo, o kom nevím... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuju! :) A vesele komentuj, já ty vaše komenráře moc ráda čtu, z každýho se raduju jak z lentilek :)))

      Vymazat
  8. Moc hezky shrnuto. S tím facebookem je to těžké, on má nastavené logaritmy na stánky tak, že tvůj příspěvek ukáže jen části tvých fanoušků a pokud jim se to bude líbit, tak to pustí dál. Pokud ne, příspěvek zůstane ostatním nezobrazen. Takže sociální média určitě ano, ale facebook a jeho stránky už pomalu začnou být zajímavé pouze pro firmy, které si budou platit "dosah příspěvků" (časem klesne viditelnost nesponzorovaných příspěvků pod 1%). To jedině, že by měl člověk tak hrozně věrné fanoušky, že by si tu facebook stránku opravdu hledali a to věřím spíš tomu, že spíš najednou přímo na blog. Na druhou stranu facebook stránku je potřeba mít, protože jak vědí velké firmy, když jí neměli, někdo jim jí založil za ně a sám spravoval.
    Podle mne je v ČR ještě veliká díra ve světě blogů propagace na Twitteru, který zatím opravdu žádné příspěvky neskrývá, je přehledný a příjemný na spravování. Uvidíme, jestli se toho někdo chytne. Zatím je tam blogů opravdu jen pár.
    Já jsem si blog založila před pár týdny a to asi z úplně jiného důvodu než ostatní :-) Jsem veliká fanynka hudby, hrdá majitelka gramofonu a vášnivá čtenářka knih o populární hudbě. V poslední době jsem slyšela tak moc zajímavé hudby, že jsem se o to někde musela podělit. Je mi jasné, že moje články na facebooku sdílet asi nebudu, to by asi nikoho nezajímalo, ale je spousta hudebních fór, kde se dá o hudbě diskutovat, tam se dá blog připojit do podpisu.
    Určitě je fajn, když má někdo čtený blog, ale přiznejme si, není to jen o statistikách, kolik lidí a kdy a co na stránkách navštívilo, ale člověk si především u psaní srovná svoje myšlenky a odpočine si.
    Jsem ráda, že někdo popsal co opravdu nemám ráda: ("Čupr článeček, zvu tě k sobě na mou gifeuej!!) :-))) To je úplně přesné :-)
    děkuji za článek a přeji moc skvělých článků a spokojených čtenářů
    Verča z Letem Světem hudby

    OdpovědětVymazat
  9. Propagovat blog mozno i na stranke www.kankan.sk

    Kaviaren-u-macky

    OdpovědětVymazat
  10. Děkuji, tento článek mi opravdu pomohl :) Hned se jdu kouknout na skupiny a webové stránky :)

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)