1. dubna 2016

"Gombostü" | Budapešť | druhá část

První díl našeho výletu tady.

Pěkné páteční odpoledne,

konečně jsem se probrala všema fotkama z Budapešti a přináším vám druhej díl. V prvním díle jsem vám pověděla o dramatu s ubytováním a o odpočinkové sobotě. Teď vám povím o neděli, pondělí a cestě domů.

Bohužel nás musela jedna z nás opustit a odjet v neděli brzo ráno domů, takže jsme zůstaly jen dvě. Ale i tak to byla sranda a neděli i pondělí jsme si maximálně užily.

V neděli byl náš plán jasnej - památky! Prošly jsme se z hotelu pěšky na druhou stranu města abychom si daly maďarský pivo (Borsodi - dobrý!) a obhlídly Citadelu (jediná památka, kterou jsme ten den viděly.. fakt turisti..). Je to krásná velká budova na kopci, my jsme ale viděly jen spodní část a pak jsme zakempily ve stánku poblíž a daly jsme si langoš. Langoš je to nejlepší maďarský jídlo, jaký jsem měla. Podávají ho tam hlavně se smetanou a sýrem, já jsem ale zůstala u klasiky: česnek - sýr - kečup, protože mi kamarádčin smetanovej moc nechutnal. Myslím, že kromě parlamentu jsme byly z celýho maďarska nejvíc odvařený právě z langošů. Říkáte si, že to není nic spešl, když se to dá koupit i u nás? Jenže tenhle byl nefalšovanej maďarskej a hlavně byl fakt neodfláknutej, měkkej a dobrej, i to těsto mělo chuť, ne jako ty langoše u nás na stánkách, co chutnaj jako houba na nádobí.







No a co dělat po longoších? Pomalou procházkou jsme se vrátily na naši stranu města, prošly jsme centrem abychom obhlídly suvenýry, pohledy, obchůdky a abychom si daly další maďarský pivo! Tentokrát v anglický hospodě. Abych celej náš maďarskej trip shrnula co se jídla týče - měla jsem 3x italskou pizzu, jednou belgický vafle, jeden maďarskej langoš, nespočet anglickejch čajů, dvakrát maďarský pivo a jednou thajskej oběd. Jo, looser..!

V anglickým pubu jsme se sešly s kamarádkama Američankama. Pracujeme všechny v Praze, tak bylo cool se ve čtvrtek loučit se slovy "See you in Budapest!". Asi dvě hodiny si Češka, Angličanka a dvě Američanky povídaly nad maďarským pivem v Budapešti.. možná zas až takovej looser nejsem.. :))





"VIP party with Hungarian beauties" - tyhle beauties vypadaj jako celkem nepěkní transexuálové, že? :))
V pondělí, náš předposlední den, jsme měly v plánu Free City tour společně s holkama. Na city tour jsem nikdy nebyla a moje představa byla taková, že nám důchodkyně bude lámanou angličtinou něco sáhodlouze vykládat o historii Budapešti. No jo, ty předsudky... Tour byla skvělá! Naše průvodkyně byla vtipná, zajímavá, trasa byla pěkně pojata - kromě historie a informací o budovách jsme se dozvěděli něco o jídle, alkoholu, velikonočních tradicích, apod. a to za dobrovolnej poplatek.

Po dvou a půl hodinách chození jsme se sešli s dalším americkým kamarádem a zakempili jsme v pizzerii Marxim. Tam určitě běžte a dejte si komunistickou pizzu. Je výborná, pizzerie má atmosféru a názvy pizz vás rozesmějou. A maj tam levný pivo!







A co podniknout v náš poslední budapešťskej večer? Drinkyyyyy! Zase jsme využily akce 2+1 drink zdarma v Oceach Beach, protože se nám tam fakt líbilo. Po půlnoci jsme došly do hotelu, kde jsme odpadly a ráno už jsme jenom pobalily věci a.... a šly jsme zase do centra!

Náš bus odjížděl až ve tři čtvrti na 3, takže jsme měly ještě hromadu času. Chtěly jsme dokoupit nějaký dárečky pro naše milé a dát si gáblík. Zalezly jsme do thajské restaurace, kde to bylo fakt hustý a jídlo výborný! Restaurace vůbec nebyla drahá a to i přes to, že vyhráli několik cen za milej podnik. A byl tam na jídle i Matt Damon! (jako ne ve stejnou chvíli, ale maj tam s nim fotku..) Dala jsem si kuřecí polívku s kokosovým mlékem a od té doby o té polívce sním a hledám něco podobnýho tady v Praze. Tipy?



Maďarsko je hrozně nedoceněná země, všichni jezděj furt k mořím a jsou zavření v hotelovým komplexu a přitom takhle kousek za humny je krásný místo se zajímavou historií, dobrým jídlem (langooooš!!), velmi velmi milejma lidma a cenama jako v ČR. Výlet jsem si nesmírně užila a nepřipadala jsem si jako chudá příbuzná!

Kontakty:
Free Tour
Bangkok Thai restaurace

Byli jste v Budapešti? Co vás nejvíc oslnilo? Co vám tam chutnalo? :)


4 komentáře:

  1. Moc krásné fotky. Maďarsko mě zrovna neláká, ale to je spíše tím, že se o něm nemluví. :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Krásné fotky a krásný článek. V Maďarsku jsem byla a pořád se tam chystám znovu. Jen to nějak nevychází.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za každý asertivní komentář (protože i kritika se dá napsat slušně!) :)